Saturday, June 4, 2011

♥ Spotlite Teen Idol - Penang State

How are you doing readers? Wonderful Wednesday with movies, popcorn or shopping? :)
I feel so satisfied today cause I had a dating with my B and din din with classmates at night. Hehe
A long day for me but it's fun. Had lunchie with him at Eden Restaurant and din din at Behind 50.
I took pictures with my new Pinkaboo! Oh yeah, do you guys know what is it?
It's my new DSLR winning from my Spotlite competition! One of the prizes! Prizes of Champion :P
Haha. Envy right? No, it's mine! :D Will blog about it next time.
Well, please allow me to blog for this post, Spotlite Teen Idol - Penang State.
And please act yourself as a Spotlite's reader. Haha. Cause I blogged this before. Lol*



Halo 大家好!先自我介绍吧!我是槟城区的校花冠军,钟欣燕,也可以叫我Grace
今年20岁,目前在槟城拉曼学院修读最后一个学期,Diploma in Accounting
我参加这个比赛是为了表现我自己,因为本身很爱表演,所以想借此这个机会在台上表演给大家看!
其实,我得了冠军也蛮意外的因为每位校花真是太棒了!尤其是F9Reven, 黄莉雯。
她唱歌非常好听,人也长得很丽质,完全符合校花的条件。还有,F18何丝纬也很棒!
而且,在自我介绍的环节中,大家都表现得很自信。那时候,我开始缺乏信心了。
不过我告诉自己,我一定要做到最好,我可以的!
最后,我也做到了!Yay!真的非常非常非常地开心!:D

比赛前的样子。哈哈!

自我介绍环节




比赛之前,我想说没人可以来支持我,因为我daddy病了,家里人得照顾他。
所以,我的家人都没办法来现场支持我,那时我真的很没有心情,还在FacebookTwitter发泄了一下。
因为通常我参加任何的比赛,全家人一定会过来给我最大的supports
一旦没有了家人和朋友的支持,我的信心都不见了,甚至还打算随便比比就好。
可是在朋友们的鼓励之下,我还是全力以赴,做到最好。谢谢你们!







Okay,来说说比赛那天吧!我何时变得那么幸运拿到编号1号啊??:O
我从来没拿过编号1号,只抽过最后一个号码。哈哈!我甘愿做最后一个也不要当第一个。
所以这个号码确实让我觉得更紧张,挺压力的。才艺表演第一个校花又是我!
工作人员就一直在那边催我,害我更加地紧张!哎哟哟~
不过后来我发现拿到这个号码也不是一件坏事,因为一出场,第一个就是看到我先。哈哈哈!:P


当天我演唱了蔡依林的新歌“黑发尤物”和呈现扇子舞。
我对自己的才艺表演不是很满意。
因为边唱边跳的时候还忘了拿回mic唱歌。真是的!=.=








对了,我不是说没有支持者吗?但幸好,那天有一位校草, Jason,也是槟城区的校草冠军,
是我的朋友,我们也是同校的。他学校的朋友都来到现场支持他,欢呼声最大的就是他们了!
他们真的很好,校花比赛时也帮我cheer out loud!毕竟大家都是Tarcian!哈哈!^.^
也非常谢谢他们帮我举起我的超大banner,让我获得了三位现场人气最高的其中一位!呵呵*
除此之外,我也要感谢我的两个漂亮妹妹做我的dancers。比赛之后,我还请她们喝Chatime呢!:)


看见我的粉红banner吗?:P



Esther & Yuhan

Nicholas & Ryan.

谢啦妹妹!

Chatime! :D




对不起,感觉上我好像写得太长了。哈哈。But I hope you guys enjoy reading this. :)
最后,要谢谢台前幕后的工作人员,辛苦你们了。也感谢Spotlite让我有这个机会展现自己!
当然,评审们的功劳也不能忽略,我能晋级都是因为有他们对我的肯定。^.^
还有,别忘了一路以来支持我的家人和朋友。真的非常谢谢你们!
老实说,没有了你们,我也不可能得到这份荣誉,所以这是属于大家的!


五强校花。

跟Suki刘纾妤拍照


♥  ♥   ♥ ♥       ♥ ♥  ♥ ♥   ♥ ♥ 

 Swizzle!


Nights readers!

♥  ♥   ♥ ♥       ♥ ♥  ♥ ♥   ♥ ♥ 

Alright, back to English. Lol* Sorry if some of you can't understand chinese. Haha
By the way, I wanna apologize that I've deleted many friend requests in my facebook.
But if I accept all of them, my friends list will burst! It's almost 4000 friends now.
I remember that I deleted like roughly 800 of friend requests. My question is, Should I start creating a page?
I mean facebook page, probably not a fan page. You can describe it as err...my new facebook account? Lol*
Yet, one thing need to be concerned is, will you guys "like" my page like you guys add me as friend?
If no, then just forget about it. Haha. Okay well, skip this topic. I shall pack my stuff for my Sarawak trip.
Oh! Did I mention the casts in this movie? They are from Malaysia, China and Taiwan.
Lou Qi 娄淇 (China), Tavani 胡嘉爱 (Taiwan), Koo Yeet 高艺, Soo Wincci 苏盈之, Smyth Wong 王凯利, Sharifah AmaniCindy Chen 陈思颐 and Carmen Soo 苏慧敏 from Malaysia! :D
Can't wait to work together with them! And the director is Bjarne Wong 王凯旋.
Miss me alright when I fly to Sarawak for movie shooting. Hahaha.
Xoxo

 Grace

No comments:

Post a Comment